امروزه شبکههای اجتماعی رشد چشمگیری در توسعه یک بیزینس را ایفا میکنند؛ یکی از بزرگترین آنها شبکه اجتماعی اینستاگرام است. هنگامی که از اینستاگرام برای توسعه بیزینس خود استفاده میکنیم، تولید محتوا ارزشمند میشود. جذب کاربران بیشتر و سرگرم کردن آنها میتواند در رسیدن به این امر مهم باشد. اما چگونه کاربران بیشتری جذب کنیم تا بیزنس ما گسترش یابد؟ تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ و چگونه انجام میشود؟ در ادامه به بررسی این سؤالات میپردازیم.
به طور کلی به اطلاعات طبقهبندی شده در قالب فیلم، عکس، متن و… که پیامی را به مخاطب منتقل میکند، محتوا میگوییم. منظور از تولید محتوا در اینستاگرام هم ارائه همین محتواهای مناسب با شناخت درست مخاطب است. کسب و کارها و افراد مختلف، با توجه به شرایط ویژه و توجه بسیار زیادی که در این بستر وجود دارد، همواره سعی میکنند با تولید محتوای باکیفیت بتوانند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. اگر این روزها عبارت تولید محتوا یا بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام را زیاد میشنوید، احتمالا به این خاطر است که در دنیای امروز، «توجه» بزرگترین سرمایه هر فرد یا مجموعهای است.

تولید محتوی چیست ؟
انواع محتوی شبکه های مجازی
1- پادکست در اینستاگرام (محتوای صوتی یا پادکست)
در صورتی که برای درج در اینستاگرام میخواهید از این نوع محتوا استفاده کنید باید ابتدا یک کاور مناسب برای آن بسازید. (اصولا صفحه ی اول بیشترین جلب توجه را می کند. بنابراین چه در پست های آلبومی و چه در پست های ویدئویی و چه در مورد پادکست ها به این مورد باید واقعا توجه کرد). معمولا پادکست ها با یک کاور و یا تعدادی تصاویر مرتبط با موضوع نمایش داده می شوند.
یک نمونه مربوط به تولید محتوای پادکست در اینستاگرام را ببینیم:
2- تک بنر در اینستاگرام
بنرها در واقع همان تصاویری هستند که در اینستاگرام و یا تلگرام در سایز مشخص برای شما طراحی می شود. این بنرها را به عنوان پست در اینستاگرام روی صفحه ی خودتان منتشر می کنید. یا ممکن است به صفحات دیگر برای بخش تبلیغات بدهید و یا ممکن است در کانال تلگرامی خود درج کنید.
البته با توجه به حوزه ی کاری شما این طراحی ممکن است گرافیک متفاوتی داشته باشد. موضوع دیگری که در مورد هزینه ی طراحی هر بنر تاثیرگذار است، خلاقیت و نوع طراحی است. بعضی از پست هایی که به صورت بنر تک طراحی می شوند به جهت معرفی یک رویداد، مسابقه و ..طراحی می شوند. این پست ها ممکن است بارها از سوی کارفرما ادیت شوند تا در نهایت طرح دلخواه تایید شود.
به طور مثال این طراحی بنر که به صورت یک پست اینستاگرام انجام شده است را ببینید:
3- پست های آلبومی در اینستاگرام
پست های آلبومی در واقع طراحیِ متحدالشکلی دارند که حول موضوع همان پست اینستاگرام شما می چرخند. ممکن است اطلاعاتی که می خواهید در اختیار دنبال کننده ها بگذارید، در یک بنر قابل ارائه نباش. در این صورت حتما از پست های جذاب آلبومی استفاده کنید:
4- تولید ویدئو
تهیه ی این نوع محتوا قطعا از خدمات طراحی بنر بسیار هزینه بر تر است! هر فیلم، ویدئو یا کلیپ تبلیغاتی در مرحله ی اول نیاز به یک سناریو دارد. برای تخمین هزینه ها در این مورد که ممکن است از یک فیلم برداری ساده از خدمات شما انجام شود، تا تهیه ی فیلم های سریالی دنباله دار هم ادامه داشته باشد، به این موارد فکر کنید:
_طراحی سناریو
_ بازیگران
_کادر فنی (از نظر اجرای پروژه مانند فیلم برداری و ادیت و تدوین و …)
_هزینه ی …?!
5- تولید محتوای انیمیشن
در تولید انیمیشن هم دقیقا بسیاری از مواردی که در بخش تولید محتوای ویدئویی گفتیم، باید در نظر بگیرید. کلیپ های تبلیغاتی داخل اینستاگرام معمولا به صورت موشن گرافی تهیه می شوند
6- محتوای تایپو گرافی
امروزه همه ما با رسانه ها طرف هستیم. عمده تبلیغتی که ما مبینیم، با رابط قدرتمندی به نام تلویزیون به ما میرسند. در سالهای اخیر شبکههای اجتماعی مختلفی به وجود آمدهاند که کسبوکارها و برندهای مختلف در همه آنها به تبلیغات خودشان، و به وجه سازی برای برندشان میپردازند. اهمیت استفاده از جلوههای بصری و یا ایجاد نوشتههای تأثیرگذار، امروز بسیار پررنگتر از زمانهای گذشته است. احساس نیاز به چیدمان تأثیرگذار نوشتهها، چیزی که باعث گسترش تایپوگرافی در عصر حاضر شده است.